sobota 5. júla 2014

Ako sa (nielen) v lete chutne a zdravo osviežiť


V piatok som bola v Tescu a chcela som si kúpiť pomarančový džús na raňajky. Prešla som všetky, od najlacnejších po 100% a nevybrala som si žiadny. Hlavným kritériom bolo totiž pre mňa množstvo cukru a hodnota okolo 10g/100ml bola pre mňa značným budíčkom. To už naozaj nie je nikde možné dostať džús bez pridaného cukru? Našťastie som sa doma pozrela do komory a našla džús, ktorý som si nedávno kúpila v Mosonmagyarovári  v Tescu, asi 25km od Bratislavy. Príjemne ma prekvapilo aj množstvo cukru v čaji Green Tea od Arizony, najpredávanejšej značky zelených čajov v USA.



Počas výletu v New Yorku som chcela vyskúšať aj ich typické veci, a tak som našla v chladničke veľkú, 592ml plechovku zeleného čaju Arizona. Mali viacero príchutí, ja som neodolala tej klasickej s medom a určite som urobila dobre. Cena bola veľmi príjemná, jeden americký dolár. Čaj chutí veľmi dobre, nie je sladký a príjemne osvieži. Na fľaške stojí, že čaj obsahuje len prírodné príchute - presnejšie med, extrakt zo zeleného čaju a ženšenu. Obsah cukru príjemných 7gramov na 100ml, hoci by som určite prijala aj menej.


Určite si hovoríte, že prečo ospevujem čaj, ktorý si nemôžete kúpiť u nás. Ja som ho však minulý mesiac objavila v Tescu, takže si viete predstaviť moje prekvapenie a nadšenie. Minerálka išla späť do regálu a čaj do košíka, cena približne 1,2 eura za 500ml. Ako som teraz robila fotku, oco mi hovorí, aha, to máš ten čaj z Lidla. Áno, tento týždeň je ho možné zohnať v rámci amerického týždňa v Lidli za necelé euro, takže sa poponáhľajte a neurčite nezostanete iba pri jednej fľasi tohto čaju.


Keď som bola minulý mesiac v Budapešti, v každom obchodnom centre bol automat s týmto džúsom, pričom jeho cena bola necelé euro za 250ml, alebo 1,2 eura za 0,5 litra. Bohužiaľ boli automaty nedomyslené a osem rôznych príchutí bolo poprehadzovaných tak, že ako prvá fľaša bola vždy rovnaká príchuť. Videla som okrem seba viacerých, ktorých to odradilo a radšej si nič nekúpilo. 

Pomaly som naň aj zabudla, ale keď sme boli nakupovať v Mosone, čo mimochodom robíme často - lepší tovar a bohatšia ponuka (majú dokonca aj Carmex), džús som opäť našla a už bol doma. Najväčšou jeho výhodou je jednoznačne to, že je vyrobený len z ovocia. 80% je jablko a zvyšných 20% druhé ovocie. Žiadny cukor, nič. Chuť je možno trošku kyslá, ale to len preto, že nie ste na začiatku zvyknuté. Mne však džús chutil a ako jediné ma mrzí, že nemajú takto urobený 100% pomarančový džús. Zostáva už len dúfať, že čoskoro príde aj na Slovensku. Tak ako dúfam, že sa u nás zjaví vitamínová voda, ktorú nájdete v Poľsku na každom kroku.


Máte aj vy nejaké obľúbené nápoje, ktoré netrpezlivo očakávate na Slovensku/Česku? Ja mám medzi nimi určite ešte maltský nápoj Kinnie, hoci vraj má byť dostupný aj v Maďarsku, nikdy som ho nevidela. 

3 komentáre:

  1. To je super tip, docela bych ho ráda ochutnala, tak se mrknu, jestli je i u nás :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Druhou lahvičkou vůbec neznám, podívám se po ní :)
    Jinak ten zelený Arizona mě neohromil tolik jako ten hruškový bílý, ten je úžasný <3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miluju Arizonu a hlavně ten design! Krása..taková, že jsem ho použila i u mě na blogu :D

    http://recenzekamsepodivas.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť