sobota 7. júna 2014

Osobitá atmosféra Colours of Ostrava


Čoskoro sa blíži festivalová sezóna a vy sa stále neviete rozhodnúť, kam tento rok? Chcete vyskúšať niečo iné ako Pohodu? Tak táto recenzia vám príde viac ako vhod. Vďaka tomu, že som až do minuloročného Colours bola festivalmi nepobozkaná, prinášam vám jeho hodnotenie vôbec neovplyvnené inými festivalmi Česka a Slovenska.

Ako som sa vôbec dostala na Colours a prečo práve Colours? Minulý rok Zuno ponúkalo akciu, že ak zaplatíte 7 krát kartou počas mesiace jún, môžete vyhrať lístky na festival podľa vášho výberu. Keďže sme sa ešte počas erazmu viacerí bavili, že by sme mohli ísť na Colours, vybrala som ho a nejakou šťastnou náhodou aj vyhrala. Nakoniec mi ani nevadilo, že sme tam boli nakoniec len  dve.

1. Rozmýšľate, ako sa dostať na Colours? Ja som to minulý rok vyriešila vlakom, a keďže České dráhy ponúkajú zvýhodnené cestovné na festival, kúpila som si jeden lístok na prvú stanicu v Česku za plnú cenu a ďalší lístok s 50% zľavou až do Ostravy. Lístok vám predajú len spiatočný a musíte si ho dať potvrdiť v areáli festivalu. Okrem toho majú samozrejme aj možnosť parkovania, lístky ponúkajú tu, cena je 500 Kč za auto.

2. Festival začína vo štvrtok, pričom areál sa otvára okolo obeda. Ak sa rozhodnete pre Colours, NEZABUDNITE si okrem lístka na festival kúpiť aj na lístok pre stan, pretože sa budete v opačnom prípade triasť ako my, či budú ešte voľné miesta v stanovom areáli blízko festivalu a nie až v tom, ktorý je vzdialený asi 45 minút pešo. A viete si asi predstaviť, aká to musí byť zábava terigať sa v noci autobusom, aby ste sa po poslednom koncerte dostali k areálu.


3. Týmto sa dostávame k tretiemu bodu. Tento festival nie je celodenný/nočný. Areál sa zatvorí v noci približne okolo druhej a otvorí sa zas až o 11tej na druhý deň. Koncerty začínajú okolo jednej až druhej, predtým sú k dispozícii maximálne workshopy a samozrejme stánky s jedlom. Našťastie ponúkal stanový kemp pri festivale aspoň basic služby ako pekáreň, miesto na nabíjanie mobilov, práčovňu, veľkokapacitný stan či sprchy. Približne 10 minúť pešo je vzdialené veľké nákupné centrum, kde môžete zohnať viac. Minulý rok sme tam videli náramky Colours na každom kroku, na dievčenských toaletách slečný doháňali veľké rady pri sprchách či nefungujúce sprchy. A takisto aj iné toalety ako TOITOIky.



4. Na festivale existuje množstvo stánkov s jedlom, môžete si vybrať od typických bramboráků a pepu na grilu (hermelín (o; ) cez čínske a indické jedlo až po ovocné šaláty a nápoje Ugo. Čo som však vôbec nepochopila, na celom festivale bol len jeden stánok so zmrzlinou (aj to točenou) a to aj napriek tomu, že bolo celý čas strašne teplo.

Ak ešte navyše trpíte nechuťou k pivu tak ako ja, pripravte sa na ťažký festival. Okrem kofoly bol na výber len malý rajec (radžek), a v jednom stánku voda saguaro. Všetky nápoje dostávate v pohároch na zálohu, ktorá bola 50 Kč. Vrátenie pohára je už ťažšie, minulý rok tam boli asi štyri stánky, a my sme nevedeli vrátiť pohár, hoci sme odchádzali už deň vopred. Btw, do areálu nie je možné brať vlastné pitie, do stanového kempu však áno.


5. Atmosféra festivalu bola naprosto úžasná. Hoci sa nie vždy zdá umiestnenie festivalu do areálu bývalých tovární zdá úplne najlepšie, dodáva to celému miestu zvláštny a určite neopakovateľný feeling. V areále ste našli aj výstavu umenia tématicky prispôsobenú festivalu, vystúpenia divadiel, ktorý si musíte včas rezervovať tu. Veľkou výhodou je určite príjemný chládok, ktorý počas parného dňa príde určite vhod.

6. Ak pracujete, určite vám odporúčam zobrať si dovolenku aj na pondelok. Minulý rok bola najväčšia hviezda festivalu až v nedeľu neskoro večer. Štvrtok pokojne vynechajte, ten slúži len na rozbehnutie a vyhnete sa aj obrovským radám na vstup do stanového kempu a na vyzdvihnutie lístkov.

Na záver pridávam ďalšie fotky, aby ste aspoň trošku nasali z tej úžasne pozitívnej energie. Ak by som vás inšpirovala, lístky je stále možné kúpiť za 2190 Kč. Medzi najväčšie hviezdy tento rok patrí napríklad John Newman či John Grant.
















1 komentár:

  1. nad colors som premyslal uz viackrat, ale nikdy som tam nebola. Zato na pohode som bola asi 3x a su tam aj splachovacie wecka :P ale asi aj tak najviac zavisi od headlinera..uz dlho nebolo nieco, co by ma fakt ze nalakalo. Na druhej strane neviem ako colors, no na pohode je vela menej znamych interpretov, ktorych sa oplati objavit. Ja som tak raz objavila Junip :)
    Peacock & Pineapples

    OdpovedaťOdstrániť