utorok 3. júna 2014

Nie je nuda ako nuda alebo jeden deň v Aqualande Moravia 50km od Brna


Je tu čas štátnic a ja som rada, že môžem stráviť chvíľu času písaním niečoho iného ako posudkov na záverečné práce. Minulý volebný víkend sa krásne vyčasilo a my sme konečne mohli využiť kupón do Aqualandu Moravia, ktorý som dostala ešte začiatkom marca na narodeniny. Niežeby sa tam nedalo ísť počas škaredého počasia, ale viacero bazénov a tobogánov majú umiestnených vonku a na schladenie počas saunového sveta je úžasné vyjsť len tak von na terasu. Aby sme sa však vrátili k nadpisu, známy film Nuda v Brne vám tam naozaj nehrozí. Práve naopak, na terase sú nudní tí, čo sú oblečení a nikomu neprekáža ani výhľad  priamo na parkovisko. O tomto však až neskôr.

Aqualand Moravia je najnovší aquapark v Českej republike a jeho výhodou je blízkosť od Bratislavy. Vybrať si medzi 80 minút vzdialeným Aqualandom Moravia alebo tri hodiny vzdialenou Tatralandiou nie je vôbec problém. Množstvo bazénov, tobogánov, vzdialenosť a nízka cena sú dôvodom, prečo bol aspoň počas našej návštevy plný ľudí.

Môj priateľ je ešte jedno veľké dieťa a preto sme skôr než hocičo iné išli obzerať tobogány. Ja sa stávam postupom času čoraz viac bojazlivejšia a tobogány, na ktoré som pred pár rokmi išla bez problémov, dnes obchádzam z veľkej diaľky. Holt, strachu z výšok sa nehovorí strach len tak pre nič za nič (o;


Súčasťou aqualandu je 10 tobogánov a nie všetky boli otvorené v čase našej návštevy. Aj napriek tomu som vyskúšala aspoň 5 z nich. Väčšina z nich bola pre mňa ako stvorené, ale napriek rokom skúseností som sa nechala nahovoriť od priateľa na to NAJHORŠIE, čo som kedy zažila. Išlo o veľkú U-rampu, kde vás hore vychŕlilo a podľa vašej váhy, točenia a neviem čoho všetkého ste vyleteli až na druhú stranu. Prosila som od začiatku, že tam nechcem ísť, že sa hrozne bojím... Nič nepomohlo, a nepýtajte sa ma ako, naozaj som sledovala minimálne 10 ďalších dvojíc, nikomu sa nepodarilo vyjsť tak vysoko ako nám. Na to, aby som sa nohou dotkla druhej časti, mi chýbalo asi 10 cm. Bola som hrdinka, vzreskla som až úplne hore (o; a srdce mi chcelo vyskočiť z hrude najmenej desať ďalších minút. A to nemyslím metaforicky... A pritom na obrázku vyzerá tobogán ako úplne neškodný.


Ďalší z mojich úplne extra ultra super zážitkov patril aqua aerobic(o; A to nie práve preto, že by som sa ho zúčastnila (o; Predstavte si pri bazené tancujúcu blondínku a dvoch mladíkov, ktorí napodobňujú tanec na diskotéke, ale oveľa horšie (o; A keď ste sa zúčastňovali počas celej doby, na konci máte právo na odmenu. To znamená, že blondínka zvolávala aspoň 5 minút ochotné slečny a pani, ktoré si chceli prísť po darček za to, že tak usilovne tancovali. Keď to už trvalo príliš dlho, slečna prezradila, že ide o kávu, ale nič o tom, že si ju treba znova vytancovať. Celé toto skončilo tým, že 15 dám tancovalo na kraji bazéna kačičky (aj vy to považujete za extra trápne aj bez toho, aby ste boli v plavkách?) a na konci zvolili jednu pani (nikto netuší, podľa čoho), čo dostala poukaz na kávu a dezert. Mne tým pádom bazénovania stačilo a šup do saunového sveta.


Na začiatok je potrebné sa pokochať nádhernými obrázkami na stránke Aqualandu. Pre nás, ktorí sme tam už boli, nám niečo nesedí. Áno, presne tak, plachty. Neberte ma v zlom, som zvyknutá na Tatralandiu a podobne, kde sa môžete pohybovaťlen v plachtách, ale toto bolo viac než to (o; Vo Fínsku som bola v saune, kde ste mohli vojsť len nahí a už to bolo na mňa príliš, a to aj napriek tomu, že to boli oddelené sauny. Avšak 45 minútová prechádzka po zasneženom Laponsku mi nedala na výber.

O to viac som nepochopila saunový svet v Česku. Sauny nie sú oddelené, rovnako ako priestory, a sumár sumárum som našla asi jednu saunu, kde môžete vojsť s plachtou a tri ďalšie, kde si na ňu môžete sadnúť. Pri ostatných od vás vyžadujú, aby ste tam vstupovali nahí. Okej, to nie je to najhoršie, maximálne tam nepôjdem, že... Ale oni to celé nehanbi sa dotiahli do dokonalosti. Ak ste chceli ísť do vírivky na terase, pri vstupe do nej vás videli všetci v bazéne, pri vychádzaní z nej vás videli všetci vovnútri, a to podotýkam, že rovno oproti boli ležadlá, ... Rovnako fungovala menšia vírivka vovnútri, dokonca ani v sprche neexistovala najmenšia šanca mať trošku súkromia. V Tatralandii sú sprchy zakrútené, aby vás nevideli tí vonku, architekt v Aqualande na to nemyslel a máte veľký vstup, cez ktorý vás uvidia aj zo vzdialenosti 15 metrov.  A keďže cenová politika Aqualandu je mi záhadou a za vstup do sáun zaplatíte len 100 Kč, viete si predstaviť, koľko tam bolo národa. A dokonca tam neexistuje ani žiadne vekové obmedzenie - PREČO?

Rovnako nemajú dobre poriešené ani sprchy v bazénovej časti, pretože cez ne môže prejsť ktokoľvek - a aj sa to stále deje, a sprchy nie sú oddelené od tohto priestoru žiadnymi dverami. Možno som naozaj príliš prudérna, lebo som vyzerala, že som jediná, komu to vadí. Hoci keď som prišla do saún, mohli ste vidieť veľa nerozhodných dievčať, ktoré proste do sáun vstúpiť nechceli, ale po hodine ma veselo nasledovali s plachtou hocikam (o;


Mimochodom, aquapark je naozaj krásny, všetko je nové, zovšadiaľ máte nádherný výhľad na hory - lepšie ako v Tatralandii a po ceste sa môžete zastaviť po vínku vo Valticiach. A ak dokážete oželieť sauny či trošku súkromia, určite neváhajte a vybehnite tam na celý deň. Ceny v reštaurácii aj v kaviarni sú celkom fajn a ponuka široká, takže určite vám nič nebude chýbať. Rovnako majú aj skvelý sušiaci systém na vlasy pre mňa ako dlhovlásku veľmi potrebný.

Všetky obrázky sú prevzaté zo stránky www.aqualand-moravia.cz.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára