nedeľa 18. mája 2014

Pho, alebo ako sa Slovenka v Maďarsku zamilovala do vietnamskej kuchyne

Vďaka Erazmu mám pár miest, kde ma nikdy neodmietnu. Medzi tieto miesta patrí aj Budapešť. Tento víkend som tam opäť išla pozrieť moju skvelú kamarátku a vďaka nej som spoznala jeden z gastronomických vrcholov, polievku Pho.

Nemyslite si, že mi nič nehovoria veci ako ostrokyslá polievka, sladkokyslé kura, sushi a podobné lahôdky. Práve naopak, v jednu dobu som tam bola pečená - varená. Ale nikdy mi nenapadlo vyskúšať polievku Pho, hoci som sa viackrát po ceste okolo Huy Vege zamýšľala, čo to tá veľká polievka je.

Spoznala som ju náhodou, došla som do Budapešti s boľavým hrdlom a moja prvá prosba bola, že chcem polievku (o; Kamarátka nezaváhala a naše kroky viedli do Hai Nam Pho Bistro. V reštaurácii pracujú len Vietnamci a svoju prácu robia naozaj dobre. Dôkazom toho sú aj samé lichotivé hodnotenia na Foursquare a polhodinový rad na voľný stôl. A čo to teda Pho polievka je?

Ide o silný hustý hovädzí vývar s množstvom ryžových rezancov, jarnou cibuľkou a množstvom korenia. Okrem toho sme dostali na vedľajších miskách cesnak s chilli papričkami, čerstvý kôpor, bambusové výhonky, limetku a chilli. Namiešať si ju teda môžete podľa vlastnej chuti a mne zapôsobila ako najdokonalejší zabijak bacilov. Len pozor s chilli ... Ja, ktorá som po Erazme stratila chuťové poháriky a pri pálivej jalapeno polievke nič necitím, som si dala takmer celú misku štiplavého zázraku a polku času som strávila rozmýšľaním, či som to neprehnala (o; Mimochodom polievku podávajú v dvoch veľkostiach a tá na obrázku je jej "malá" verzia za 990 HUF (asi 3,3 eur).



Za víkend som ju mala dva razy, raz kuraciu a raz hovädziu. Mne osobne viac chutila jej kuracia verzia a už sa nemôžem dočkať, kedy ju vyskúšam aj na Slovensku. Majú ju už vo zmienenom Huy Vege, či v horšie hodnotenej Polievke u Vietnamca

Mali ste už Pho polievku? Stalo sa aj vám, že ste náhodou spoznali niečo, bez čoho si už neviete predstaviť svoj život?


1 komentár:

  1. jop jedla som..ale tato tvoja vyzera ozaj super :) pri najblizsej navsteve Pesti tam musim zajst ^^

    OdpovedaťOdstrániť